INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Wpisy archiwalne w miesiącu

Kwiecień, 2023

Dystans całkowity:1737.00 km (w terenie 50.00 km; 2.88%)
Czas w ruchu:62:40
Średnia prędkość:22.61 km/h
Maksymalna prędkość:58.00 km/h
Suma podjazdów:7352 m
Suma kalorii:36519 kcal
Liczba aktywności:26
Średnio na aktywność:66.81 km i 6h 16m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
248.00 km 0.00 km teren
08:52 h 27.97 km/h:
Maks. pr.:51.00 km/h
Temperatura:20.0
Podjazdy:1158 m

WARSZAWA-KRASNYSTAW

Niedziela, 30 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Trasa: WARSZAWA-Góra Kalwaria-Dęblin-Puławy-Lublin-Piaski-KRASNYSTAW

MAPA

GALERIA (całość)

Dalej




Drugi dzień majówki to miała być jazda w większości po nieznanych mi asfaltach, za to znanych Robertowi, więc zamówiłem: Powsin, Gassy, Górę Kalwarię z Górą Kawiarnią, której nie było sposobności odwiedzić podczas noclegu w tym mieście w ramach Wisły 1200 i chyba coś wspominałem o zamku w Czersku, którego ostatecznie nie odwiedziliśmy :-)

Były za to lody wege w niesamowicie rowerowym miejscu, czyli wspomnianej Górze Kawiarni. Ciężko było opuścić to miejsce, ale planowany Zamość wymagał skupienia się na jeździe. Jeździe z tak silnym wiatrem w … plecy, że coś pięknego ;-) To zapewne była nagroda za etap wczorajszy.

Trek jechał w zasadzie sam, moja rola ograniczała się do tego, żeby mu nie przeszkadzać.

Główną osią jazdy była DW 801 z okolic Góry Kalwarii do Puław i stara DK 12 z Puław do Lublina. Na dłuższy postój zatrzymaliśmy się w Gołębiu, gdzie znajduje się Muzeum Rowerów Nietypowych. Spędziliśmy tam dobrą godzinę, ale trudno nazwać ten czas straconym. Niesamowity właściciel, niezwykłe rowery i niezwykle ciekawa opowieść dobrze zapadły w pamięć.

Ciekawy był wjazd do Lublina, miasta które rowerem dotknąłem po raz pierwszy. Długa prosta wjazdowa, interwałowe pagórki i zupełnie przypadkowy postój przy drewnianej cerkwi greckokatolickiej mogły się podobać.

Podobnie jak i Stare Miasto, gdzie jednak tłumy pieszych nie stanowiły dobrego połączenia z rowerzystami. Na wyjeździe przyjrzałem się bez zatrzymywania widzianemu po raz pierwszy Majdankowi i to było tyle z Lublina po raz pierwszy.

Dalej pędziliśmy wzdłuż S17/S12 drogą techniczną, która przed Piaskami wskutek skuchy nawigacyjnej – jechaliśmy bez zapisanego śladu, ot tak przed siebie, romantycznie :-)) – nieco nam uciekła. Ale do Piasków w końcu dotarliśmy i tutaj zostało nam kręcić na południe w kierunku Zamościa.

Że jednak pora robiła się późna, to po dotarciu do Krasnegostawu, miasta które kiedyś odwiedziłem jadąc GreenVelo, postanowiliśmy tutaj poszukać noclegu.

Taki się szybko znalazł o nazwie Hotel Staromiejski i tak to chwilę po 20 udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Wykręcona dzisiaj średnia prawie 28 km/h to najszybszy przelot Trekiem na dłuższym dystansie i jeden z najszybszych w całej historii. Szybciej – proporcjonalnie, ale na MTB - było tylko tutaj.

Zamość – ja po raz pierwszy – mieliśmy odwiedzić za dnia, co okazało się bardzo dobrą decyzją ;-)






Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
312.00 km 0.00 km teren
12:54 h 24.19 km/h:
Maks. pr.:48.00 km/h
Temperatura:6.0
Podjazdy:1914 m

ELBLĄG-WARSZAWA

Sobota, 29 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Małdyty-Ostróda-Nidzica-Mława-Ciechanów-Pomiechówek-Nowy Dwór Mazowiecki-Jabłonna-Warszawa

MAPA

GALERIA (całość)

Dalej



Etapy rowerowej majówki, rozpoczętej jeszcze w kwietniu, zaczął 312 km odcinek z Elbląga do Warszawy pokonany pod wiatr wiejący z południowych kierunków.

Jechaliśmy z Robertem od godziny 6 do godziny prawie 22, kiedy to zameldowaliśmy się w Hotel Arche Puławska Residence, gdzie Robert mnie zaprosił w ramach świętowania swojej 50-tki.

Sama jazda miała charakter komunikacyjno-treningowy. Największą niespodzianką była awaria aparatu foto na rogatkach Pasłęka i - napiszę, nieco uprzedzając fakty – jego reinkarnacja 4 dnia majówki. Ot, taka ciekawostka ;-)

No i należy dodać, że po tej kolejnej w ostatnim czasie jeździe w kierunku Warszawy wiem już dokładnie, jak najlepiej – chociaż może nie najkrócej – jechać do stolicy naszego kraju. Najlepiej, czyli bez ruchu samochodowego i po dobrych nawierzchniach.



Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
46.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Piątek, 28 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Pracowity dzień w korbach z fajnym zakończeniem ;-) 4000 km tegorocznych kilometrów stanowi fajną bramę do rowerowej majówki w Polsce. 


Dane wyjazdu:
7.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:26.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 27 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Ładowanie ,,węgli" ma majówkę rozpoczęte. Do soboty makaron znienawidzę :-)) Za to coraz bardziej lubię powstającą drogę rowerową do HSW na Grunwaldzkiej ;-)







Dane wyjazdu:
42.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:7.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 26 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Majówka się zbliża, a ciekawe co zima na to? :-))


Dane wyjazdu:
6.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:26.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Wtorek, 25 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

DPD bo kto to słyszał w taką pogodę jeździć ;-)


Dane wyjazdu:
119.00 km 3.00 km teren
05:49 h 20.46 km/h:
Maks. pr.:52.00 km/h
Temperatura:16.0
Podjazdy:489 m
Rower:BOCAS

GDAŃSK

Poniedziałek, 24 kwietnia 2023 · | Komentarze 2

Trasa: GDAŃSK-Przejazdowo-Koszwały-Cedry Małe-Dworek-Nowy Dwór Gdański-Solnica-Kazimierzowo-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)





Bikefitting w gdańskim VeloLAB to jedna z najlepszych rzeczy jakie mogła sobie zafundować Angelika przygotowująca się do swojego debiutu ultra na trasie Maratonu Elbląskiego.

Skorzystałem z okazji i ogarnąłem też swoje sprawy w Gdańsku do którego dotarliśmy pociągiem. Powrót odbył się już normalnym środkiem lokomocji i był pierwszym testem nowych ustawień roweru.

Wracaliśmy w towarzystwie Roberta, bo tego dnia wszystkie drogi prowadziły do Gdańska :-)

Zakończenie trasy na przedmieściach Elbląga i w samym mieście było spektakularne; już dawno tak nie lało z nieba. Takie tam miłe urozmaicenie nudnego słoneczka ;-)

Dzięki za wspólne kręcenie.






Dane wyjazdu:
61.00 km 0.00 km teren
02:10 h 28.15 km/h:
Maks. pr.:58.00 km/h
Temperatura:19.0
Podjazdy:537 m

PĘTLA TRENINGOWA

Niedziela, 23 kwietnia 2023 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Janów-Przezmark-Gronowo Górne-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Milejewo-Ogrodniki-Łęcze-ELBLĄG

MAPA

Maraton Elbląski Maratonem Elbląskim, ale nie mogę zapominać o swojej imprezie sezonu ;-) Tour de Silesia to niby tylko 501 km ale 6,1 km przewyższeń sprawia, że to może być trudne. A jeszcze pogoda lipcowa też może swoje dorzucić...

Także wybrałem się na nieco poszerzoną pętlę treningową. Powiększoną o wspinaczkę do Przezmarka i zjazd do Gronowa Górnego. Potem już klasycznie. Abstrakcyjne prędkości: maksymalną i średnią zapewnił solidny wiatr, który jak w końcu zaczął wiać w twarz, to na Fromborskiej, gdzie miałem z górki. Tak to można podróżować :-))

Brzezina przed Przezmarkiem


Techniczna przy S22




Wiatraki nigdy się nie mylą i nigdy nie okłamią w kwestii, jak i skąd wieje. No, chyba że zepsute ;-)



Milejewo


Pagórki. Cesarski obelisk doczekał się tablicy. Uwaga: Nie znajduje się ona bezpośrednio przy kamieniu!








Zmiana pogody nadchodzi.


Selfiaczek z Zalewem Wiślanym :-))




Dane wyjazdu:
82.00 km 45.00 km teren
05:07 h 16.03 km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:4.0
Podjazdy:402 m

NA TRASIE ULTRA WYSOCZYZNY

Sobota, 22 kwietnia 2023 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Jagodnik-Pagórki-Przybyłowo-Wysoki Bór-Ostrobrzeg-Kadyny-Suchacz-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-ELBLĄG

MAPA (UW Elbląg-Kadyny)

GPS (UW Elbląg-Kadyny)

GALERIA (z opisem)



Zadanie brzmiało bojowo: Sprawdzić oznakowanie trasy Ultra Wysoczyzny 80 km o wszystko mówiącej nazwie ,,Ryk Jelenia" przynajmniej do Kadyn i w razie potrzeby je uzupełnić lub naprawić. Sprawdzenia należało dokonać w nocy, gdyż zawodnicy tego najdłuższego dystansu ruszali na trasę o godzinie 5:00. 

Co było robić - zaprosiłem do akcji jeszcze drugiego takiego jelenia i chwilę po 4 rano ruszyliśmy z Dąbrowy na trasę. Na szczęście nie musieliśmy z rowerami ganiać po szlaku niebieskim ,,górskim". bo wtedy zapewne zostalibyśmy dogonieni przez zawodników :-)) A tak to z bezpiecznym zapasem zmagaliśmy się z bezwzględnym terenem Wysoczyzny Elbląskiej, gdzie często obecność rowerów przeszkadzała w sprawnym poruszaniu się.

Oznakowanie wymagało tylko kilku niewielkich korekt; podobno gorzej wyglądało to w samym Elblągu, na krótszych dystansach. A dzikie i odległe odstępy lasów wysoczyzny jeszcze nie przyciągają w takim stopniu wandali i głupków.

Na trasie przebywaliśmy około 40 km przeżywając rozmaite stany emocjonalne: od radości swobodnego zjazdu do rozpaczy, jak na liczniku pojawiły się 22 procenty nachylenia terenu! 
Naszą jazdę terenową zakończyliśmy w Kadynach, skąd dołem, przy Zalewie Wiślanym, pojechaliśmy sobie do Nadbrzeża, a stąd napędzani pięknym wiatrem w plecy szybko osiągnęliśmy Elbląg.

Podziękowania dla organizatorów z LaboSport za sposobność przydania się w akcji i gratulacje dla Andrzeja, który poza ultra jazdą rowerem, ukończył tą morderczą trasę w limicie czasu.

Ps. Wykorzystajcie ten GPS ;-) Niech się nie marnuje, naprawdę warto!




Dane wyjazdu:
63.00 km 2.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:49.00 km/h
Temperatura:12.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu+

Piątek, 21 kwietnia 2023 · | Komentarze 2

Niby ciepło, ale kolan to ja bym jeszcze nie pokazywał, jak co niektórzy rowerzyści na mieście :-). 

A po pracy spokojna runda z Angeliką po Wysoczyźnie Elbląskiej ze szczególnym uwzględnieniem rowerowego maszkarona na GreenVelo przy DW 503 w Kamionku Wielkim.

GALERIA





Widoczna powyżej droga rowerowa powstała w celu skanalizowania ruchu rowerowego na szlaku GreenVelo poza jezdnią drogi wojewódzkiej nr 503 w Kamionku Wielkim. Inwestycja jeszcze nie jest ukończona.

      Oto dlaczego nie należy z niej korzystać JADĄC POD GÓRĘ, od Nadbrzeża w kierunku Łęcza
  • 1.Droga rowerowa jest bardziej stroma i nachylona niż biegnąca obok jezdnia, czyli bardziej męczy, zwłaszcza młodszych stażem i młodych wiekiem rowerzystów,
  • 2.Droga rowerowa jest dłuższa, ma charakter interwałowy, czyli bardziej męczy.
  • 3. Droga jest wykonana z polbruku, który z czasem potrafi się luzować, co sprawi, że podjazd będzie jeszcze trudniejszy,
  • 4. Wjazd na nią wymaga wykonania lewoskrętu, co jest najniebezpieczniejszym manewrem rowerowym w ruchu drogowym,
  • 5.Jest na niej duże ryzyko zderzenia czołowego z innym rowerem, poruszającym się z dużą prędkością na zjeździe,
  • 6.Barierki przy drodze uniemożliwiają ucieczkę poza drogę,
  • 7.Przejazd rowerowy zmusza do przecięcia drogi wojewódzkiej nr 503, jadąc jezdnią mamy cały czas pierwszeństwo i brak konieczności hamowania/zatrzymania się w celu ustąpienia pierwszeństwa,
  • 8.Nie dostrzegam żadnej zalety tej inwestycji i dlatego rekomenduję podjeżdżać asfaltem drogi wojewódzkiej, chociaż mam świadomość, że grozi to mandatem i jest nielegalne w świetle przepisów.

    A oto dlaczego nie należy z niej korzystać JADĄC Z GÓRY, od Łęcza w kierunku Nadbrzeża:
  • 1.Droga rowerowa jest wąska, bardziej stroma i nachylona niż biegnąca obok jezdnia, czyli sprzyja rozwinięciu dużej prędkości, która jest niebezpieczna przy braku umiejętności rowerowych,
  • 2.Droga rowerowa jest dłuższa i pokręcona, a zjazd jezdnią drogi wojewódzkiej jest bezpieczniejszy, szybszy i zupełnie prosty,
  • 3. Droga jest wykonana z polbruku, który z czasem potrafi się luzować, co sprawi, że zjazd grozi wpadnięciem między kostki/w dziurę i upadkiem,
  • 4. Wjazd na nią wymaga wykonania lewoskrętu, co jest najniebezpieczniejszym manewrem rowerowym w ruchu drogowym,
  • 5.Jest na niej duże ryzyko zderzenia czołowego z innym rowerem, poruszającym się z wysiłkiem i meandrującym na podjeździe po całej szerokości drogi,
  • 6.Liczne barierki przy drodze sprawiają, że najmniejszy błąd kierowania na dużej prędkości albo przy poślizgu skończy się wjechaniem w nie i upadkiem z ryzykiem połamania się/zniszczenia roweru albo i gorzej,
  • 7.Przejazd rowerowy zmusza do przecięcia drogi wojewódzkiej nr 503, jadąc jezdnią mamy cały czas pierwszeństwo i brak konieczności hamowania/zatrzymania się w celu ustąpienia pierwszeństwa,
  • 8.Nie dostrzegam żadnej zalety tej inwestycji i dlatego rekomenduję zjeżdżać asfaltem drogi wojewódzkiej, chociaż mam świadomość, że grozi to mandatem i jest nielegalne w świetle przepisów.


    Inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie jest też widoczna w Suchaczu, gdzie na płaskim, króciutkim, odcinku powstała mijanka tej samej drogi wojewódzkiej, także w celu wyrzucenia rowerów jadących GreenVelo poza jezdnię.